Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Czech English French German Hungarian Polish Romanian Russian
 e-mail: biuro@kom-ster.pl tel.  (62) 594 32 96 Mobile: 0 604 933 960

Kompleksowa oferta dla firm oraz klientów indywidualnych
Wszystko do kotłów c.o. w jednym miejscu HURT-DETAL


 

Wszystkie teksty zamieszczone w dziale WSPARCIE TECHNICZNE są tekstami autorskimi, nigdzie nie publikowanymi. Powstały w oparciu o zdobyte doświadczenia a przede wszystkim w oparciu o rozmowy z klientami proszącymi nas o porady, które zawsze okazywały się pomocne. Jakiekolwiek kopiowanie, wykorzystywanie w miejscu innym niż serwis internetowy firmy KOM-STER jest zabronione i karalne. Ustawy o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych (Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904) Dział jest w ciągłej rozbudowie.
 

  • Mam problemy z regulacją sterownika, w kotle nie pali się tak jak powinno. Na jaki numer można do Państwa zadzwonić i o jakiej porze?
Telefony firmy czynne są w godzinach pracy (8.00-16.00) Telefon wsparcia technicznego oraz serwisu to 0 796 793 796. Prosimy dzwonić w godzinach pracy gdyż tylko wtedy pracownicy mają dostęp do dokumentacji technicznych i są w stanie Państwu pomóc. Przez całą dobę mają jednak Państwo dostęp do wsparcia technicznego na naszej stronie. Zasady regulacji, optymalizacji procesu palenia opisano dość obszernie. Poza tym udostępniamy dział porad i bardzo dużo ciekawych artykułów, których lektura znacznie ułatwi obsługę kotła. W większości przypadków uzyskanie odpowiedzi przez telefon jest niemożliwe. Niektóre problemy wymagają bowiem głębszej analizy. Prosimy w miarę możliwości o przesyłanie zapytań drogą e-mail, jeśli Państwa problem po lekturze artykułów na stronie, nie zostanie rozwiązany. Odpowiedzi są wysyłane w ciągu kilku godzin (godziny pracy) Jeśli Państwa sterownik uległ uszkodzeniu- prosimy przejść do działu SERWIS. Nasz konsultant po otrzymaniu pisemnego zgłoszenia skontaktuje się z Państwem.
  • Chcę palić w kotle z podajnikiem na ruszcie dodatkowym. Co robić?

Aby palić na ruszcie dodatkowym należy zupełnie wyłaczyć podajnik. W sterowniku "TIGRA" np.  można to zrobić ustawiając CZAS PODAWANIA na 0 - WYŁ. Należy też krotność podawania ustawić na 0- WYŁ. Wykonując powyższe czynności podajnik nie będzie się załączał. Do podsycania ognia możemy wykorzystać pracę wentylatora lub można skorzystać z miarkownika ciągu, który automatycznie będzie uchylał i domykał klapkę w dolnych drzwiczkach powodując regulację dopływu powietrza do paleniska. Uwaga: Nigdy nie należy palić jednocześnie na ruszcie awaryjnym i za pomocą podajnika paliwa. Paląc na ruszcie dodatkowym warto zaopatrzyć się w niezależny termometr rtęciowy montowany na górnym płaszczu kotła (mufa 3/4'') Taki termometr umożliwi kontrolę nad temperaturą kotła podczas braku zasilania.
 

  • Podłączyłem termostat pokojowy. Działa on "odwrotnie" Gdy pompa ma się wyłączyć, w momencie osiągnięcia w pomieszczeniu temperatury zadanej, pompa się włącza. Czy sterownik jest uszkodzony?
Sterownik nie jest uszkodzony. Problem polega na tym, że termostat pokojowy działa na odwrotnej zasadzie. Większość termostatów pokojowych umożliwia pracę w trybie grzanie i chłodzenie. Należy przewód łączący sterownik z termostatem przepiąć tak aby uzyskać żądany efekt i prawidłową pracę. Z reguły jedną żyłę podłącza się w zacisk COM a drugą w NC lub N0 chcąc uzyskać tryb grzania lub chłodzenia. Prawidłowe podłączenie drugiej żyły do zacisku NC lub N0 umożliwi prawidłową pracę której efektem będzie zwarcie styków powyżej temperatury zadanej w pomieszczeniu a co za tym idzie wyłączenie się pompy. Rozwarcie styków termostatu  powyżej temperatury zadanej oznacza błędną pracę. Pompa się załączy. Należy wtedy przepiąć jedną żyłe przewodu pomiędzy zaciskami NC i N0. Zacisk COM pozostaje niezmienny. Do niego zawsze podłączana jest jedna z żył przewodu połączeniowego.
 
  • Mój budynek jest bardzo dobrze izolowany. Paląc na temperaturach rzędu 50-55 stopni jest po prostu za gorąco. Czy mogę temperaturę zadaną obniżyć do np. 40 stopni? Czy należy coś przestawić dodatkowo w ustawieniach sterownika?
Temperaturę zadaną można obniżyć do 40 stopni ale należy liczyć się z utratą gwarancji na kocioł. Palenie na tak niskich temperaturach skraca bardzo żywotność kotła, poza tym w dokumentacji kotła producent bardzo jasno wyjaśnia tą kwestię podając minima temperaturowe dla danego modelu kotła. Jeśli w ciągu okresu gwarancyjnego cokolwiek stanie się z kotłem np. się rozszczelni, producent może odczytać ze sterownika historię temperaturową dla Tz i aktualną i gwarancję unieważnić jeśli użytkownik nie stosował się do zasad podanych w dokumentacji kotła. Naprawa kotła nawet w okresie gwarancji będzie odpłatna. Aby w mieszkaniu obniżyć temperaturę pozostawiając na kotle wymagane minimum należy wykorzystać głowicę termostatyczne na grzejnikach lub skorzystać z zaworu trójdrożnego, na którym to ustawiamy jaka temperatura wody ma być tłoczona na grzejniki. Mimo różnych zaleceń do minimum temperaturowego przyjęło się, że dolną granicą temperaturową dla kotłów z podajnikiem jest próg 48 stopni, poniżej którego absolutnie nie należy schodzić. Kotły bez podajnika mają ten próg o 2-3 stopnie wyższy i jest to średnio 50-51 stopni.
 
  • Przy moim kotle zamontowany jest podajnik EKO-PAL firmy STALKOT. Ma on fabryczne przyłącze do montażu zalewaka wodnego (strażaka). Czy muszę go montować?
Owszem. Każde podajniki firmy STALKOT, nie tylko EKO-PAL, mają przyłącze do montażu strażaka. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba nic przerabiać chcąc taki układ w dowolnej chwili zamontować. Wystarczy go dokupić i wykorzystać istniejące już przyłącza. Czy trzeba go montować zawsze? Jest to zalecane ale niewymagane i nie ważne czy są to podajniki firmy STALKOT czy innych producentów. Plusem podajników STALKOT jest to, że są one przystosowane fabrycznie do montażu zalewaków. Przydaje się i jest niezbędny w przypadku palenia pelletem. W przypadku tego paliwa montaż jest wręcz obowiązkowy. Podczas przerw w dostawach prądu sterownik główny na kotle nie czuwa nad temperaturą rury ślimaka. W skrajnych przypadkach może dojść do cofnięcia się żaru w kierunku zbiornika. Gdy zamontowany jest strażak to on niezależnie od tego czy jest zasilanie czy nie bada temperaturę rury. Gdy jej temperatura przekroczy 90 stopni zawór się otworzy i określona ilość wody (pojemnik max 5 litrów) zaleje wnętrze rury tworząc skuteczną zaporę ogniową, która uniemożliwi przedostanie się żaru/ognia do zbiornika z paliwem.
 
  • Moja instrukcja obsługi od sterownika zaginęła. Czy jest możliwość zamówienia i przesłania mi nowej?
Niestety nie wysyłamy instrukcji obsługi pocztą. Instrukcje obsługi można pobrać z naszej strony i wydrukować. Jeśli nie znajdą Państwo odpowiedniego dokumentu prosimy o kontakt e-mail (michal.walendowski@kom-ster.pl) Właściwą instrukcję wyślemy drogą elektroniczną. Aby odnaleźć właściwą instrukcję na naszej stronie prosimy przejść do działu DO POBRANIA
 
  • Mój sterownik przy kotle uległ uszkodzeniu. Co muszę zrobić aby usterka była jak najszybciej usunięta?
Niezależnie od tego czy jest to sterownik, wentylator, miarkownik czy każdy inny produkt u nas zakupiony procedura jest zawsze taka sama. Wszystko jest bardzo dokładnie opisane w dziale SRWIS. Jeśli nie mają Państwo karty gwarancyjnej, formularza reklamacyjnego - nie stanowi to żadnego problemu. W w/w dziale znajdują się wszelkie niezbędne informacje i formularze do pobrania. Aby przejśc do działu SERWIS prosimy kliknąć TUTAJ.
 
  • Chcę wysłać do Państwa sterownik na przegląd gwarancyjny oraz naprawę. Nie posiadam karty gwarancyjnej. Co teraz?
Jeśli posiadana przez Państwa karta gwarancyjna nie jest podbita, prosimy się nie martwić. Jesli towar jest kupowany bezpośrednio u nas - karty gwarancyjne zawsze są podbijane i docierają do Państwa wraz ze sprzętem i dowodem zakupu. Jeśli czasem zdarzy się, że karta gwarancyjna nie jest przez nas podbita prosimy o zachowanie dowodu zakupu. Jeśli towar objęty gwarancją był np. na wyposażeniu kotła często zdarza się, że ich producenci kart gwarancyjnych nie podbijają kart gwarancyjnych gdyż w DTR-ce kotła wyszczególniony jest okres gwarancyjny na poszczególne produkty wchodzące w skład kotła. DTR-ka jest jednocześnie kartą gwarancyjną. Jeśli nie posiadają Państwo podbitej karty gwarancyjnej na sterownik czy dmuchawę wchodzącą w skład kotła prosimy mimo wszystko o jej dołożenie do towaru a do tego prosimy o skserowanie oraz dołączenie karty gwarancyjnej kotła, na której widnieje data zakupu.
  • Mam tradycyjny kocioł starego typu bez podajnika. Chciałbym przerobić go dokładając oferowany przez Państwa zestaw podajnikowy. Czy to w ogóle możliwe?
Oczywiście. Każdy kocioł niezależnie od producenta da się przerobić tak aby zautomatyzować proces palenia, dokładając zestaw podajnikowy. Bardzo istotna jest jedynie wielkość paleniska. To ten czynnik decyduje o tym, czy głowica podajnika zmieści się do kotła i czy pozostanie wymagana ilość miejsca pomiędzy ściankami paleniska a głowicą na to by popiół mógł swobodnie spadać do popielnika. Przyjmuje się, że pomiędzy głowicą a ściankami paleniska w miejscach gdzie spada popiół powinno być min 10 cm wolnej przestrzeni. Więcej informacji na temat przeróbki kotła znajduje się w dziale PORADY. Aby przejść do działu porady kliknij TUTAJ.
 
  • Nie wiem na jaki model podajnika mam się zdecydować. Który podajnik jest lepszy - samoczyszczący czy model EKO-PAL? A może zwykły retortowy? Który jest lepszy?
Wszystko zależy od tego czy dylemat powstaje w momencie zakupu nowego kotła czy podczas przeróbki kotła starego na kocioł z podajnikiem. Dlaczego? Otóż różne modele podajników wymagają różnych wielkości palenisk. W przypadku przeróbki kotła starego paleniska powiększyć się nie da, więc wybór nie jest aż tak duży. Są to drobne różnice ale wystarczy kilka centymetrów by wykluczyć całkowicie jeden model podajnika na rzecz drugiego. W przypadku zamawiania nowego kotła wybór mamy nieograniczony. To producent kotła zapewnia odpowiedni montaż i dostosowuje wszystko tak by nie było żadnych problemów podczas użytkowania nowego zestawu.
Jeśli chodzi o wybór konkretnego modelu podajnika zapraszamy do działu PORADY w którym to staraliśmy się wyjaśnić na czym tak naprawdę różnice polegają i który model układu podającego będzie najbardziej trafnym rozwiązaniem. Aby przejść do działu porady kliknij TUTAJ.
 
  • Posiadam kocioł z podajnikiem i chciałbym dokupić termostat pokojowy abym mógł sterować temperaturą kotła z mieszkania i widzieć jaka jest aktualna temperatura na kotle. Co mogą Państwo mi polecić?
Niestety do tego celu nie służy termostat pokojowy. Termostat pokojowy inaczej nazywany czujnikiem temperatury pokojowej służy do tego aby ustawić temperaturę zadaną w pomieszczeniu. Gdy zostanie ona osiągnięta sterownik przy kotle przechodzi do stanu wymuszonego nadzoru i wyłącza pompę obiegową, któa zostanie ponownie załączona gdy w pomieszczeniu temperatura obniży się. Dla bezpieczeństwa pompa obiegowa raz na jakiś czas jest załączana podczas wymuszonego nadzoru. Wykorzystując termostat nie widzimy jaka jest temperatura na kotle ani też nie możemy jej zmieniać. Do tego celu służy pilot zdalnego sterowania np. pilot SP-12 "tigra" dedykowany do sterownika TIGRA. Opis pilota znaleźć można w dziale OFERTA. Za pomocą pilota nie dość, że możemy zmieniać temperaturę i mamy na nią wgląd z poziomu mieszkania to możemy jeszcze zmieniać wszystkie parametry kotła nie schodząc do kotłowni.
 
  • Jak najlepiej wygasić kocioł z podajnikiem?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Jest tak dużo metod jak użytkowników. Nasi instalatorzy robią to następująco. Wyłączamy wentylator i włączamy podawanie ręczne. Czekamy ok 4-5 minut aż część żaru zostanie automatycznie przerzucona do popielnika. Delikatnie otwieramy drzwiczki. Jeśli spaliny nie ulatują na zewnątrz zgarniamy ręcznie np. szufelką tyle żaru ile nam się uda do popielnika robiąc na głowicy krater, do którego wsypujemy troszkę piasku. Delikatnie spryskujemy wodą. W kotle powinno zgasnąć. Prosimy sprawdzić efekt za ok 10-15 minut i ewentualnie czynność powtórzyć. UWAGA: Ten sposób może nie sprawdzić się we wszystkich przypadkach i za każdym razem. To, że my go stosujemy nie oznacza, że u innego użytkownika będzie wszystko dobrze. Wiele zależy od rodzaju palnika, paliwa, itp., itd.
 
  • Posiadam kocioł z podajnikiem. Przy sterowniku mam 6 czujników. Nie wiem gdzie je zamontować. Proszę o pomoc.
Zapraszamy do działu porady, gdzie nie tylko dowiedzą się Państwo gdzie zamontować czujniki....  Prosimy kliknąć TUTAJ

 

Reklama produktu: "ELEKTRONICZNA ZAWLECZKA" Zastąp pękające zawleczki z swoim podajniku !!

Wybierz:

  • WYSYŁKI TOWARÓW



    Sprawdź informacje o sposobie realizacji składanych u nas zamówień. Dokonując zakupów rozważ możliwość skorzystania z bezpłatnej wysyłki. WIĘCEJ
  • NOWOŚCI



    Bądź na bieżąco z nowościami jakie regularnie wprowadzamy do sprzedaży. Sprawdź co już się pojawiło a co obecnie czeka na premierę.  WIĘCEJ
  • CIEKAWE PROMOCJE



    Zapraszamy do działu PROMOCJE. Znajdziesz tutaj ciekawe produkty w bardzo atrakcyjnych cenach. WIĘCEJ
  • RZETELNA FIRMA


  • KORZYŚCI ZE STAŁEJ WSPÓŁPRACY



    Prowadzisz działalność gospodarczą? Zajmujesz się produkcją kotłów? Jesteś instalatorem lub prowadzisz sklep/hurtownię z artykułami branży grzewczej? Zapraszamy do współpracy. Zarejestruj się, korzystaj ze specjalnej strefy hurtowej. Zapoznaj się z naszymi cenami i ciekawymi propozycjami jakie dla Ciebie przygotowaliśmy. Rejestracja zajmie kilka minut.  WIĘCEJ

Serwis



Jeśli masz problem z naszym urządzeniem, niezależnie od tego czy jest to sterownik, podajnik czy kocioł zapraszamy do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi w tym dziale.

więcej

  • Profesionalna i kompleksowa obsługa
  • Banner dbamy..
© KOM-STER 2012
Strony WWW CMS | Pozycjonowanie | Agencja Interaktywna Poznań | Webster-Studio